dinsdag 2 maart 2010

Kerst Sfeervol Tafelen


Benodigheden:

Inkt:  Memories Art Print Brown
         Colorbox Pigment Inkt Lavender

Stempels:


Pons: Mc Gill Scallop Circles 21/4 Inch = 57,15 mm
         Gele pons

Papier:Papicolor kleurnr: 046 (donker paarse kleur),020,03 creme
          Papicolor Kleurnr:03 een a3 vel voor ondergrond van de placemat.
          Bazzill Bruin Kraftpapier ( daar zijn de schulp rondjes uitgeponst)

Overige Materialen:
        Heattool/Embossingfohn
        Atemio embossingpoeder White
        Schuursponsje in 6 stukken geknipt.

Werkwijze:
1)    Stempel met de snowflake stempel 00065 met versamark (transparante inkt)op papicolor papier kleur nr: 046 en 020 en strooi er witte poeder overheen. Zorg dat je het overige poeder afklopt . Alles wat blijft zitten en verhit wordt blijf je zien. Verhit alles met de fohn. En knip ze uit.Daarna kun je een beetje stickles (glitterlijm) op de snowflake doen en dan even laten drogen.
Zo maak ik er vaak een aantal op voorhand.


2)    Het scallop rondje pons ik uit een stukje bazzill Bruin Kraftpapier
     3)    Stempel met transparante inkt(versamark) de snowflake en strooi er witte   
          embossingpoeder overheen en verhit. Daarna stempel ik met lavender inkt colorbox  cat’s 
          eye het ruit stempeltje er gewoon voor de helft erover heen.
     4)    De randen van het scallop cirkel spons ik met art printbrown.
     5)    Daarna zet ik alles met dubbelzijdig tape in elkaar.

6)    Het kan zijn dat het tape op de ondergrond niet goed vasthecht dan plak ik het met lijm vast.

7)    Je kunt nu de stempel Vrolijk kerstfeest stempelen met memories art print brown dat uitponsen en bovenop de rest plakken. Randjes nog even bruin of paars sponsen.


Placemat: Zie de aller bovenste foto.

Als ondergrond heb ik een vel gebruikt crème papicolor a3
Daaroverheen aan de rechtkant een stuk paars papicolor  046 gescheurd. Daar een rand van gemaakt.Daaroverheen een stuk vellum gelegd met
Witte snowflakes erop gestempeld ( transparante inkt + witte Poeder).
Dan de snowflake op drie kleuren papicolor gestempeld en vervolgens opgeplakt .